MOTOTECH  wykonuje przeglądy okresowe samochodów osobowych i dostawczych .

Większość właścicieli samochodów traktuje przeglądy okresowe jak zbytek.Trzeba o nich pamiętać, dopóki zmuszają do tego warunki gwarancji. Potem to tylko wyrzucanie pieniędzy – twierdzą. Tymczasem fachowcy uważają inaczej: więcej traci się na usuwanie awarii spowodowanych zaniedbaniem przeglądów, niż oszczędza unikając ich.

Im starszy samochód, tym mniejszą przykładamy wagę do przeglądów. Gdy kupujemy używane, kilkuletnie auto, mające na liczniku 40-50 tys. km, często zapominamy o nich w ogóle. Wielu kierowców pamięta jeszcze o wymianie oleju, ale poza tym przyprowadzają samochód do stacji obsługi tylko wtedy, kiedy się zepsuje. Tymczasem wielu napraw możnaby uniknąć, gdyby się regularnie przyjeżdżało na okresowe przeglądy.

Z reguły przeglądy są wyznaczane na czas wymiany oleju: co 10 tys. do 15 tys. km. Zależy to również od poziomu technologicznego zaawansowania samochodu. Im lepsze technicznie auto, tym dłuższe są okresy między przeglądami. Nie można więc przyjmować, że jeżeli jeden samochód może jeździć na przeglądy co 15 albo 20 tys. km, to tak samo można postępować z autem, które, według producenta, powinno pojawiać się w stacji serwisowej po przejechaniu 10 tys. km. Producenci wiedzą jak długo można eksploatować poszczególne podzespoły i lepiej wierzyć im na słowo.

Każdy samochód podlega okresowej kontroli podzespołów i materiałów eksploatacyjnych, które, w zależności od wyniku przeglądu, podlegają wymianie lub weryfikacji i naprawie.

Zalecane czynności co 5 000 km

  • diagnostyka komputerowa samochodu
  • sprawdzenie układu hamulcowego – ewentualne niwelowanie ubytków tarcz lub bębnów (w skrajnych przypadkach – wymiana), wymiana zużytych elementów ciernych lub uszczelnień -kontrola układu chłodzącego
  • eliminacja wycieków, sparciałych elementów gumowych; uzupełnienie braków płynu chłodzącego (ważne również przed sezonem zimowym)
  • sprawdzenie naciągu i stanu pasków klinowych
  • czyszczenie świec zapłonowych, styków przerywaczy zapłonu, kontrola stanu przewodów wysokiego napięcia, ewentualna kontrola i regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu
  • kontrola podgrzewaczy (świec żarowych) w silnikach Diesla
  • wymiana oleju silnikowego i filtra oleju
  • kontrola powłoki lakierowanej i antykorozyjnej karoserii
  • sprawdzenie ogólnego stanu elementów zawieszenia – eliminacja zużytych elementów przeniesienia ruchu
  • kontrola ruchomych części układu kierowniczego – wyeliminowanie luzów, sprawdzenie zbieżności kół przednich
  • kontrola nastawów gaźnika lub pompy wtryskowej (diesel), analiza składu spalin
  • sprawdzenie stanu ogumienia, ciśnienia powietrza (przed zmianą sezonu wymiana ogumienia)
  • kontrola naciągu paska rozrządu

Zalecane czynności co 10 000 km (lub raz na 1 – 1,5 roku) najlepiej przed zimą

  • diagnostyka komputerowa samochodu
  • kontrola poziomu płynu hamulcowego
  • sprawdzenie poziomu oraz stężenia płynu chłodzącego
  • kontrola gęstości elektrolitu w akumulatorze, oczyszczenie końcówek biegunowych oraz ich nasmarowanie
  • sprawdzenie luzów zaworowych (w układzie klasycznym, bez popychaczy hydraulicznych)
  • wymiana styków przerywacza
  • smarowanie krzywki aparatu zapłonowego (jeśli zachodzi taka konieczność i jeśli istnieje taka możliwość)
  • kontrola kąta zwarcia styków przerywacza (zapłon klasyczny)
  • sprawdzenie poziomu oleju w przekładni głównej, skrzyni biegów
  • kontrola stanu przewodów hamulcowych
  • sprawdzenie szczelności układu wydechowego
  • kontrola ustawienia oświetlenia
  • wymiana filtra paliwa
  • kontrola ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy (diesel)

Zalecane czynności co  30 000 – 40 000 km

  • diagnostyka komputerowa samochodu
  • wymiana filtra powietrza
  • wymiana lub czyszczenie filtra odpowietrzania skrzyni korbowej (jeśli występuje)
  • wymiana łańcucha rozrządu, (w niektórych przypadkach również paska rozrządu)

Zalecane czynności co 60 000 km

  • diagnostyka komputerowa samochodu
  • wymiana płynu chłodzącego
  • wymiana płynu hamulcowego i wszystkich elementów uszczelniających
  • wymiana paska rozrządu.

wagę.